Perchè i Motori anu bisognu di camme "più affilati" à bassi regimi è "rotondi" à alti regimi?
2022-02-14
À bassa revs, u muvimentu reciprocante di i pistoni di u mutore hè più lento, è a forza di aspirazione per trascinà a mistura in i cilindri hè ridutta. À questu tempu, a valvula di ingesta deve esse aperta per u più longu pussibule, è quandu u pistone corre à u centru mortu di fondu è entra in u colpu di compressione, a valvula di ingesta hè chjusa istantaneamente per impediscenu u gasu mischju di scorri. Mentre chì un camshaft cù una sezione trasversale "più affilata" chjude a valvula di ingressu più rapidamente, un camshaft "più tondo" dura più tempu per chjude. Allora, à bassu rpm, u mutore hà bisognu di un camshaft "più affilatu".
À un altu revs, u pistone di u mutore si ritruvà più veloce, è a forza di aspirazione per trascinà a mistura in u cilindru hè più forte. Ancu quandu u pistone corre à u centru mortu di fondu è hè vicinu à entre in u colpu di compressione, u gasu mischju sguasserà in u cilindru à questu tempu è ùn pò micca esse interrotta. Di sicuru, questu hè ciò chì vulemu, perchè se più di u mischju pò esse disegnatu in u cilindru, u mutore pò piglià più putere. À questu tempu, avemu bisognu di mantene a valvula di intake aperta quandu u pistone si alza, è ùn chjude micca per u mumentu. L'albero a camme "più tondo" hè avà in scena !
A forma di a sezione di camma di u mutore hè strettamente ligata à a velocità di u mutore. Per esse simplicemente, à bassa revs avemu bisognu di un camshaft "più affilatu"; à alte revs avemu bisognu di un camshaft "rounder".